Sabtu, 2 Jun 2012

Kopi 'O' Kampung Pontian

Beberapa minggu yang lalu sebelum ke Cabaran Pontian Putri n Bonda, Bak, n Kak Noi telah merayap ke Pontian. Hehehe...seperti biasanya kami akan mengeteh di Restoren 3 Warisan di Pekan Nanas menikmati kepala ikan asam pedas. 

Kali ini Putri nak bercerita tentang Kopi pula, Pontian juga dikenali sebagai kawasan penanaman nanas. Hasilnya dapat memberikan pendapatan kepada para penduduknya sehingga wujudnya Muzium Nanas di daerah ini (next entri Putri akan bercerita tentang Muzium Nanas yer kengkawan).

Kedudukan warung ini di tepi jalan hendak menuju ke Pontian Kecil. Jikalau kalian dari JB akan melalui Pekan Nanas dan terus ke Pontian Kecil maka akan melalui warung ini di sebelah kanan. Disamping kopi warung ini juga menghasilkan aneka roti yang baru di buat dan menyediakan nanas dalam tin. Harga? Berpatutan... setin kecil 5 tin hanya RM10. Tin yang sederhana RM 9  dan yang besar ....alamak lupa nak tanya. Nanti Putri akan inform yer...sabar...sabar...

Kopi pula dijual 200/300g RM9. Terdapat dalam bentuk paket2 yang menarik! Jadi jika anda ke Pontian jangan lupa singgah ke kedai ini yer....arios!

Inilah kedainya...ada tanda iklan besar lagi...mudah dilihat.


sedang menantikan kopi yang dipinta....



Dalam bentuk botol... boleh call yer...


Kopi yang best...tanpa bahan lain...pure kopi asli!

Hahahaha....sedap!!

Nak beli roti pun boleh.....segar n baru tau!

Mereka juga menerima tempahan untuk membuat roti....silakan!


Tiada ulasan: